Turizmcilerin ‘yoğun kış sezonu’ beklentisi

Türkiye’nin kıymetli turizm merkezlerinden Antalya’da, turist hareketliliği pandemi öncesine döndü. Otellerdeki doluluk nedeniyle Eylül ayını da ‘yüksek sezon’ olarak isimlendiren turizmciler, kış dönemine hazırlanıyor. Doğal gaz ıstırabı nedeniyle bilhassa Avrupalı turistin Antalya’yı tercih edeceğini belirten turizmciler, kış döneminin ağır geçeceğini öngörüyor.

‘BOŞALACAK YERİ AVRUPA VE RUSYA’DAN TELAFİ EDERİZ’

POYD Genel Lideri Ülkay Atmaca, Kurban Bayramı ve sonrasında turizmde ağır hareketlilik yaşandığını lisana getirdi. Bayram sürecinde iç pazardaki yoğunluk sonrası Rusya’dan gelen uçakların çoğalması ile 3 aydır ağır dönem yaşandığını söz eden Atmaca, “Şu an ‘yüksek sezon’ dediğimiz periyottan geçiyoruz. Önümüzdeki hafta okullar açılıyor. Türk konuklarımız artık dönüyor. İç pazardan boşalacak yeri de Avrupa ve Rusya’dan telafi ederiz diye düşünüyorum. 3 ayda gelinen nokta, dönem için başarılı. Âlâ bir noktaya geldik” dedi.
Orta Doğu, Avrupa ve bilhassa İngiltere’den gelen turist sayısında büyük artış olduğuna dikkati çeken Atmaca, “İyi bir Eylül geçiriyoruz. Görünüşe nazaran, yeterli bir Ekim de geçireceğiz. Şu an Avrupa ülkelerinden çok önemli artış var. Pandemi nedeniyle beşerler, kış tatili yapamamıştı. Yaşlı neslin Türkiye’ye gelmesi için yıllardır uğraşıyoruz. Bununla ilgili esasen birçok çalışma yapılmıştı. Kışın da çok uygun geçeceğini düşünüyorum. Spor, kongre, fuar turizminin yanı sıra Rusya’dan Avrupa’nın birçok ülkesinden gelen turistlerle kışın dönemin çok yeterli geçeceğini düşünüyorum” diye konuştu.

‘TESİSLERİMİZİN ÇABUCAK HEMEN HEPSİ DOLU’

Eylül ayı olmasına karşın tesislerinin tamamına yakının dolu olduğunu vurgulayan Atmaca, “Kış için rezervasyonlar var lakin artacağını düşünüyorum. Şu an odaklandığımız eylül ayı ve yüksek dönemi yaşıyoruz. Tesislerimizin çabucak hemen hepsi dolu. Bu kış dönemin uzayacağını ve uygun bir kış dönemi geçireceğimizi düşünüyoruz. Spor turizmi için görüşmelerimiz devam ediyor. Kasımda yapılacak Dünya Kupası için liglerde devre ortası yapılacak. Eskisi üzere ağır bir kamp programı olacağını varsayım ediyorum” sözlerini kullandı.